Honlapunk azért használ Cookiekat, hogy fokozza az Ön által használt élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a Cookie-k használatához. Adatvédelmi Szabályzat
Termékek Menü

Nyomtató kapcsolódás és nyomtatási problémák megoldása Windowsban

A nyomtatás nem ördögtől való, de néha úgy tűnik, a számítógép és a nyomtató direkt nem akarnak egymással beszélni. Akadozó nyomtatás, eltűnt nyomtatók, hibakódok… Ismerős? Ebben a cikkben lépésről lépésre segítünk, hogyan oldd meg ezeket a problémákat Windows környezetben – felesleges technikai zsargon nélkül.


1. A nyomtató alapellenőrzése – kezdjük a legegyszerűbbel

Mielőtt belemennénk a szoftveres hibakeresésbe, nézzük meg az alapokat:

  • ✅ A nyomtató be van kapcsolva?

  • ✅ Van papír a tálcában?

  • ✅ Nincs papírelakadás?

  • ✅ A patron/toner nincs kiürülve?

  • ✅ Csatlakoztatva van USB-n vagy Wi-Fi-n keresztül?

Ha ezek rendben vannak, jöhet a számítógépes oldal.


2. A nyomtató újraindítása – gyakran ez elég

Néha a legegyszerűbb módszer a leghatékonyabb:

  1. Kapcsold ki a nyomtatót.

  2. Húzd ki a hálózatból 30 másodpercre.

  3. Indítsd újra a számítógépedet.

  4. Kapcsold vissza a nyomtatót.

Ez "kirázza" a memóriából a beragadt nyomtatási parancsokat is.


3. Nyomtató törlése és újratelepítése Windowsban

Ha továbbra sincs nyomtatás, lehet, hogy a Windows „elfelejtette” a nyomtatót:

Eltávolítás:

  1. Start menü > beírod: Vezérlőpult

  2. Kattints: Eszközök és nyomtatók

  3. Jobb klikk a hibás nyomtatóra > Eszköz eltávolítása

Újratelepítés:

  • USB-s nyomtató esetén csak húzd ki és dugd vissza.

  • Wi-Fi-s nyomtató:

    • Menj a Beállítások > Eszközök > Nyomtatók és szkennerek menübe.

    • Kattints: Nyomtató vagy szkenner hozzáadása.

    • Válaszd ki a listából a nyomtatót, és kattints a Hozzáadás gombra.


4. Nyomtatási sor törlése, ha „beragadtak” a dokumentumok

Gyakori hiba: a dokumentum el sem indul vagy beragad.

Lépések:

  1. Start menü > beírod: Szolgáltatások

  2. Keresd meg: Nyomtatási várólista (Print Spooler)

  3. Jobb klikk > Leállítás

  4. Lépj be a mappába: C:WindowsSystem32spoolPRINTERS

  5. Töröld az ott található fájlokat (ezek a beragadt nyomtatások).

  6. Menj vissza a Szolgáltatásokhoz, indítsd újra a Print Spooler-t.


5. A Windows beépített hibaelhárítója – még mindig hasznos

  1. Start menü > Beállítások > Frissítés és biztonság > Hibaelhárítás

  2. Görgess le: Nyomtató

  3. Kattints: Hibaelhárító futtatása

A rendszer automatikusan megpróbálja kijavítani az ismertebb hibákat – és néha ez tényleg működik.


6. Illesztőprogramok frissítése – elavult szoftver, nagy gond

Ha a nyomtatód egy régebbi modell, előfordulhat, hogy a Windows nem megfelelő drivert használ.

Ellenőrzés:

  1. Start menü > Eszközkezelő

  2. Keresd meg: Nyomtatók > a készüléked

  3. Jobb klikk > Illesztőprogram frissítése

Ha nem talál automatikusan újat:

  • Látogasd meg a gyártó hivatalos oldalát (HP, Epson, Canon, Brother stb.)

  • Töltsd le a legfrissebb verziót, és telepítsd kézzel.


7. Wi-Fi-s nyomtató – kapcsolat ellenőrzése

Ha vezeték nélküli nyomtatód van, ellenőrizd:

  • A nyomtató és a számítógép ugyanazon a Wi-Fi hálózaton van-e

  • A nyomtató IP-címe változott-e meg (ezt a nyomtató kijelzőjén vagy menüjében találod)

  • Ha igen, indíts újra mindent (router, nyomtató, gép)

Tipp: Állíts be statikus IP-címet a nyomtatón, hogy ne változzon meg.


8. Tipikus hibaüzenetek és mit jelentenek

Hibaüzenet Mit jelent? Megoldás
„Offline állapotban van a nyomtató” Nem éri el a számítógép Ellenőrizd a kapcsolatot, indítsd újra
„Hibakód: 0x00000709” Alapértelmezett nyomtató probléma Beállítás > Nyomtatók > Állítsd be alapértelmezettként
„Nem kommunikál a nyomtatóval” Driver hiba vagy hálózati gond Frissítsd a drivert vagy csatlakozást

9. Alternatíva: Print to PDF használata

Ha csak az a célod, hogy elments valamit nyomtatható formában, de a nyomtató nem működik:

  1. Nyomtatás helyett válaszd: Microsoft Print to PDF

  2. Így mentheted el a dokumentumot PDF-ként, majd később kinyomtathatod.


Összefoglalás

A nyomtatási problémák zöme néhány egyszerű lépéssel megoldható, csak tudni kell, hol keresd a hibát. Ha a fenti lépések nem segítettek, ne add fel – írj nekünk a www.best-toner.hu oldalon, segítünk, akár nyomtatóval, akár kellékanyaggal van gond!